Lounea
Lounean asiakaspalvelu
- mm. lisänopeustilaukset
- omalounea.lounea.fi
- puh. 0800 30300 (ark. klo 9-16, ilmainen)
- asiakaspalvelu@lounea.fi
Lounean asiakastuki
- mm. häiriöilmoitukset ja tekninen tuki (esim. laajakaista, tv-kuva, langaton verkko)
- puh. 0800 30304 (24 h/vrk, ilmainen)
- asiakastuki@lounea.fi
- lounea.fi/jata-hairioilmoitus (sivulla myös ohjeistusta vikatilanteisiin)
- lounea.fi/huoltoikkunat
Vianrajaus ja -korjaus taloyhtiössä asuville
Jos yhteytesi ei toimi, pätkii tai tuntuu hitaalta, kokeile seuraavia vianrajaus- ja korjaustoimenpiteitä:
- Tarkasta, johtuuko ongelma Lounean häiriöistä ja huoltokatkoista
- Sammuta reitittimesi ja laitteesi, ja irrota niiden virtajohdot pistorasiasta. Kytke virtajohdot takaisin ja käynnistä laitteet uudelleen. Usein jo tämä poistaa ongelman.
- Kokeile, miten yhteys toimii toisella laitteella. Jos yhteys toimii normaalisti toisella laitteella, häiriö on todennäköisesti huonosti toimivan laitteen asetuksissa tai kytkennöissä.
- Testaa yhteysnopeutta. Lisätietoa nopeuden testaamisesta ja nopeuteen vaikuttavista seikoista saat Lounean verkkosivuilta.
- Jos mahdollista, ohita reititin kytkemällä tietokone tai muu päätelaite kaapelilla suoraan huoneistojakamon nousuporttiin. Nousuportista löydät lisätietoa täältä. Jos yhteys toimii ongelmitta suoraan nousuportista, vika on reitittimessä tai reitittimen tuottaman langattoman signaalin laadussa. Mikäli reitittimen ohitus ei ole mahdollista, voit testata yhteyttä lainareitittimellä*.
- Jos reitittimen tuottama langaton yhteys hidastelee tai pätkii, lue vianselvityksestä Lounean verkkosivuilta.
- Jos ongelma ei ratkennut tai tarvitset toimenpiteissä tukea, ota yhteys Lounean asiakastukeen (yhteystiedot yllä).
Vianrajaus omakotitalossa asuville
Jos yhteytesi ei toimi tai pätkii, katso ohjeistus Lounean verkkosivuilta. Huom. Ohje koskee myös niitä taloyhtiöiden huoneistoja, joihin yhteys tulee valokuidussa huoneistoon asti eli huoneistojakamoon on asennettu erillinen kuitupääte.
*WLAN-reitittimen lainaus taloyhtiössä asuville
Jos yhteyden ongelmat viittaavat vikaan omassa WLAN-reitittimessäsi, mutta et pysty varmistamaan asiaa kytkemällä tietokoneen kaapelilla suoraan huoneistojakamon nousuporttiin, voit halutessasi lainata Vuores Palvelulta WLAN-reititintä yhteyden testausta varten noin viikon ajaksi.
Voit pyytää reititintä lainaksi täyttämällä lomakkeen.