Vuores-verkko Vuores Palvelu Oy on Tampereen Vuoreksen kaupunginosan palveluyhtiö.

Asiakastuki

Lounea

www.lounea.fi/vuores

Lounean asiakaspalvelu
  • mm. lisänopeustilaukset
  • omalounea.lounea.fi
  • puh. 0800 30300 (ark. klo 8-18, la klo 9-15, ilmainen)
  • asiakaspalvelu@lounea.fi
Lounean asiakastuki
Vianrajaus taloyhtiössä asuville

Jos yhteytesi ei toimi, pätkii tai tuntuu hitaalta, tee seuraavat toimenpiteet:

  1. Tarkasta tiedotteet Lounean häiriöistä ja huoltokatkoista
  2. Kokeile, toimiiko yhteys toisella laitteella
  3. Sammuta reitittimesi ja laitteesi, ja irrota niiden virtajohdot pistorasiasta. Kytke virtajohdot takaisin ja käynnistä laitteet uudelleen.
  4. Jos mahdollista, ohita reititin kytkemällä tietokone tai muu päätelaite kaapelilla suoraan huoneistojakamon nousuporttiin. Nousuportista löydät lisätietoa täältä. Jos yhteys toimii ongelmitta suoraan nousuportista, vika on reitittimessä tai reitittimen tuottaman langattoman signaalin laadussa. Mikäli reitittimen ohitus ei ole mahdollista, voit testata yhteyttä lainareitittimellä*.
  5. Testaa yhteysnopeutta. Lisätietoa nopeuden testaamisesta ja nopeuteen vaikuttavista seikoista saat lisätietoa Lounean verkkosivuilta.
  6. Jos ongelma ei ratkennut, ota yhteys Lounean asiakastukeen (yhteystiedot yllä).
Vianrajaus omakotitalossa asuville

Jos yhteytesi ei toimi tai pätkii, katso ohjeistus Lounean verkkosivuilta. Huom. Ohje koskee myös niitä taloyhtiöiden huoneistoja, joihin yhteys tulee valokuidussa huoneistoon asti eli huoneistojakamoon on asennettu erillinen kuitupääte.

WLAN-reitittimen lainaus taloyhtiössä asuville

*Jos yhteyden ongelmat viittaavat vikaan omassa WLAN-reitittimessäsi, mutta et pysty varmistamaan asiaa kytkemällä tietokoneen kaapelilla suoraan huoneistojakamon nousuporttiin, voit halutessasi lainata Vuores Palvelulta WLAN-reititintä yhteyden testausta varten noin viikon ajaksi.

Sovi lainareitittimen noudosta sähköpostitse: vuorespalvelu@vuores.fi. Huom. reititinlainaus tauolla 24.6.-10.7. ja 18.7.-31.7.2022.